Pressupostos participatius 2017

Divendres, 23 de juny de 2017

El pressupost del 2017 té una partida reservada de 20.000 euros per tirar endavant un projecte votat entre els santpedorencs i santpedorenques d'entre 4 propostes presentades per l'Ajuntament.

Es tracta d'una prova pilot en la participació dels ciutadans i de les ciutadanes en la presa de decisions d'una inversió en concret. A partir del funcionament d'aquest any elaborarem un projecte més ambiciós per al 2018.

Ens ajudes a fer Santpedor en aquesta primera experiència?

T'EXPLIQUEM COM

- L’equip de govern presenta els 4 projectes que proposa perquè els ciutadans decideixin quin d’aquests projectes és el que finalment es desenvoluparà amb la partida reservada.

- La revista anual “Revista d’Or” que es publica el desembre del 2016 presenta en un reportatge els 4 projectes que es posaran a votació ciutadana.

- El programa “Plaça Gran” de Ràdio Santpedor del mes de gener es dedica a la presentació dels 4 projectes.

- Durant dos mesos: del 3 de març al 30 d’abril es farà l’exposició dels 4 projectes i del sistema de votació:

    • Exposició pública: s’exposaran els 4 projectes i el sistema de participació a la Biblioteca Pare Ignasi Casanovas.
    • Informació a les cases de Santpedor: l’Ajuntament enviarà als veïns i veïnes un díptic informatiu dels 4 projectes i del sistema de votació i inclourà el procés participatiu a la revista trimestral “L’informatiu”
    • L’Ajuntament informarà del procés a través dels seus canals de comunicació online: pàgina al web municipal, campanya a les xarxes socials existents (twitter, facebook i instagram), newsletter informativa a la base de dades d’entitats i de les persones apuntades a rebre informació municipal pel canal web.
    • Igualment es faran cartells informatius que es penjaran a les 16 cartelleres municipals

 

ES VOTARÀ ENTRE EL 18 I EL 30 D'ABRIL, un cop passat el procés informatiu

 

 

PROJECTES

 

  • PROJECTE 1: Redacció del projecte per reformar la Font de les Escales i fer-la visitable
  • PROJECTE 2. Crear una zona d'estacionament per a autocaravanes
  • PROJECTE 3. instal·lar un Punt d'Informació Interactiu
  • PROJECTE 4. Destinar un espai per a gossos, on aquests puguin fer les seves necessitats.

 

SISTEMA DE VOTACIÓ

 

- El sistema de votació serà presencial i per correu electrònic.

- Es podrà votar una única proposta de les 4 que es presenten.

- Per votar de manera presencial es col·locarà una urna a partir del dia 18 d’abril del 2017 (dimarts) i fins al divendres dia 28 d’abril en horari d’obertura al públic, a dos punts:

  • AJUNTAMENT. Horari: dilluns a divendres de 9 a 14 hores i dimarts i dijous de 17 a 19h.
  • BIBLIOTECA. Horari: matins de divendres i dissabte de 10 a 13.30h i tardes de dilluns a divendres de 15.30 a 20.30h).

- També es podrà votar per correu electrònic. Per això caldrà entrar a la pàgina de participació ciutadana del web, omplir el formulari i enviar a spdr.participacio@santpedor.cat especificant quin dels quatre projectes es vol empènyer.

- Podran votar les persones majors de 16 anys o que es compleixen en el decurs d’aquest 2017 (nascuts el 2001). Per poder votar presencialment caldrà mostrar el DNI. En cas de tenir NIE, s’haurà d’acompanyar amb un volant d’empadronament vigent.

 

RECOMPTE DE VOTS

 

- L’Ajuntament de Santpedor realitzarà un llistat manual amb el registre per DNI de les persones que votin.

- El recompte de vots es portarà a terme el dia 2 de maig del 2017 a les 19:30h, a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Santpedor. Es farà en directe el compte de les votacions presencials i la validació de les votacions enviades per correu electrònic.

 

 

INFORMACIÓ PROPOSTA GUANYADORA

 

- Els dies posteriors al recompte de vots s’informarà als ciutadans de la proposta guanyadora a través dels canals municipals: ràdio, xarxes socials i pàgina web de pressupostos on sou ara.

 

Darrera actualització: 15.07.2021 | 13:30