L’Ajuntament de Santpedor incoa expedients contra dues empreses de serveis per vulneració del codi de consum

Dissabte, 6 d’abril de 2013

L’Ajuntament de Santpedor ha iniciat el procediment sancionador contra les empreses Endesa i FACULGAS S. L. per incompliment de diferents articles del Codi de Consum. Els expedients tenen caràcter lleu, contemplen sancions de fins a 10.000 euros, i s’han obert després de detectar diverses infracions, entre les quals hi figura el fet de treballar únicament amb documentació en castellà o no presentar la informació exigida per llei per tal de garantir els drets del consumidor. En el cas de FACULGAS, la Policia Local de Santpedor va comprovar, a més, que els operaris que es dedicaven a revisar les instal·lacions de gas butà a la vila, oferien paral·lelament contractes de serveis per al manteniment, funció per a la qual no estaven autoritzats.

 

Els expedients són fruit de les darreres inspeccions realitzades per la Policia Local arran de la queixa de diferents veïns pel que fa a les pràctiques de comercials d’activitats de serveis bàsics a domicili. Aquest és el cas de la primera inspecció , que va tenir lloc el passat 27 de març, quan la Policia Local va supervisar l’actuació d’un equip de sis persones pertanyents a l’empresa COMBRAY, subcontractada per ENDESA ENERGIA S. A. Arran de l’actuació es va constatar que el contracte que oferien els comercials no tenia l’adreça física a Catalunya, requisit obligatori segons el Codi de Consum, com tampoc s’hi explicava de forma clara el procediment per donar-se de baixa del servei un cop contractat. Per tot plegat, l’ajuntament de Santpedor ha incoat aquesta setmana un expedient per “infracció en matèria de normalització, documentació i condicions de venda i en matèria de subministres o prestació de serveis”. (Articles 252.4.3 i 252.5.2)

 

Pel que fa al segon cas, la Policia Local de Santpedor va localitzar el 2 d’abril passat tres treballadors de FACULGAS S.L. al municipi. Els agents van constatar que, a banda de fer tasques de manteniment en instal·lacions de gas butà, oferien contractes de serveis bàsics de manteniment de les mateixes, fet pel qual no estaven autoritzats. Igualment, es va comprovar que no disposaven de fulls de contracte en català i que aquests documents tampoc incloïen la informació exigida en matèria de consum pel que fa a la tramitació de la  baixa del servei i al dret a dessentiment. 

Darrera actualització: 15.06.2017 | 17:23