Santpedor aplica el Codi de Consum a Jazztel per males praxis

Dimecres, 20 de març de 2013

La Policia Local de Santpedor ha rebut diverses queixes envers una activitats de venda a domicili, en la qual s’ofereix una millora dels contractes de subministrament de serveis bàsics d’una forma agressiva per part de la companyia telefònica Jazztel. Davant aquest allau de queixes de diferents veïns, s’ha procedit a inspeccionar aquesta activitat encabida en l’àmbit de consum, per tal de comprovar que la seva activitat s’ajustava a la normativa del Codi de Consum establerta a Catalunya.

 

Inspeccionats els comercials i la documentació que presentaven als veïns s’han comprovat diverses irregularitats com ara que només es disposava d’un sol tipus de contracte i aquest estava en castellà exclusivament, per tant, incomplint la legislació lingüística.

 

També es va comprovar que el contracte que feien servir, no complia el que estableix la normativa:

 

            - En el document no hi figurava la informació en relació al dret al desestiment que té tot usuari/a que contracte serveis bàsics oferts a domicili.

 

            - Les condicions generals dels serveis de telecomunicacions de JAZZTEL, estaven en un mida de lletra d’un mil·límetre (1), resultant il·legible per la major part de les persones, mentre que el que s’estipula legalment és un mida de lletra de com a mínim 1’5 mm per facilitar la comprensió de contracte.

 

Aquestes Infraccions tipificades en el Codi de Consum català són  lleus però poden arribar a una  sancions  de fins a 10.000 euros. En aquest sentit l’Ajuntament procedirà a obrir un expedient sancionador al respecte.

Darrera actualització: 15.06.2017 | 17:23