Santpedor obrirà expedient a Iberdrola per incomplir diferents punt de codi de consum
Â
El passat 29 de gener a la tarda la policia local de Santpedor, va inspeccionar l’empresa de serveis a domicili PRODEGSA, en matèria de consum, degut a les queixes rebudes últimament en relació a com desenvolupa les seves activitats. Un cop realitzada la inspecció es va poder comprovar que la mencionada empresa oferia contractes de serveis bà sics de l’empresa Iberdrola a domicili, i que el contractes que presentava als clients no complien amb la normativa en matèria de consum. Per aquest motiu aquesta policia ha sol·licitat l’obertura d’un procediment sancionador a Iberdrola, per no complir amb el requisits previstos per la llei.
Â
Les irregularitats detectades per aquest policia son les següents:
Â
- El contracte no disposa d’una adreça fÃsica al territori Català . (art.252.4.4. Codi de consum de Catalunya). En el momento que el servei es presta a domicili, l’empresa te l’obligació de fer constar una adreça fÃsica dins del territori català .
Â
- En cap lloc del contracte no figura on es poden adreçar les queixes en relació al servei. ( art.252.4.3 del codi de Consum de Catalunya).
Â
- En el contracte no figura la informació de com donar de baixa el servei, un cop han passat els set (7) dies que hi ha per adherir-se al dret del desistiment. (art.252.5.2. Codi de Consum de Catalunya).
Â
-No es disposen de contractes amb les dues llegües oficials, només es presentava el contracte en castellà .
Â
Per aquest motiu s’incoarà el procediment sancionador per una falta lleu i una de greu al codi de consum.
Â
L’Ajuntament de Santpedor  vol treballar per defensar als consumidors de les males prà ctiques i poc ètiques que s’estan desenvolupant en l’à mbit del consum, iniciant inspeccions per garantir aquests drets del veïns de Santpedor, ja que són habituals les males practiques en aquests à mbits.