L’Ajuntament aprova la modificació del reglament de les normes d’organització i funcionament de l’Escola Municipal de Música
- El Ple de dimarts també va aprovar la segona pròrroga del contracte de serveis per al manteniment de l’enllumenat públic i instal·lacions elèctriques dels edificis municipals de Santpedor, més els treballs complementaris d’adequació i la primera pròrroga del contracte dels serveis de neteja dels edificis de titularitat municipal.
El Ple de l’Ajuntament de Santpedor de dimarts va aprovar per unanimitat la modificació del reglament regulador de les normes d’organització i funcionament de l’Escola Municipal de Música. Es deu a una actualització de la informació del Reglament, ja que l’últim era del 2015, en el qual s’hi destaquen la introducció dels nivells de sensibilització d’un i dos anys, la regulació de l’ús dels mòbils a l’aula, aspectes dels horaris i de les gestions de tràmits amb l’administració, com també l’actualització del llenguatge d’ús inclusiu, entre altres.
Ahir també es va aprovar el dictamen de la segona pròrroga del contracte de serveis per al manteniment de l’enllumenat públic i instal·lacions elèctriques dels edificis municipals de Santpedor, més els treballs complementaris d’adequació, amb dos lots. La durada del contracte és de dos anys amb dues possibles pròrrogues d’un any cadascuna i ara s’aprovava la segona. S’aprovaven els serveis d’enllumenat públic de Santpedor més els treballs complementaris d’adequació a càrrec d’Urbalux S.A, per un import de 318.480,24 (sense IVA) i pels serveis per al manteniment de les instal·lacions elèctriques dels edificis municipals de Santpedor, més els treballs complementaris d’adequació, a càrrec de SECE, per un import de 129.771,88€ (sense IVA). Així mateix, el Ple va aprovar la primera pròrroga del contracte dels serveis de neteja dels edificis de titularitat municipal de l’Ajuntament de Santpedor amb Innovació i Tècniques de Conservació, S.A, pel servei de neteja (490.000€ sense IVA) i per la bossa d’hores (78.000€ sense IVA).
Els dos dictàmens anteriors van comptar amb 7 vots a favor per part d’ERC i Sumem x Santpedor i 6 en contra de SEAM i la CUP-AMUNT.
Altres temes del Ple
El Ple celebrat dimarts 12 de desembre va repassar sis temes més en una sessió que va durar dues hores i mitja.
Es va aprovar el dictamen sobre requeriment previ a la interposició de recurs contenciós administratiu contra dues resolucions de l’Ajuntament de Castellnou dictades en procediment d’expropiació per ministeri de la llei. El passat mes d’octubre el mateix Ple va aprovar el dictamen per fixar el preu just i tramesa a l’Ajuntament de Castellnou en relació amb l’expropiació per Ministeri de Llei d’11 finques propietat de l’Ajuntament de Santpedor que es troben a la urbanització El Serrat de Castellnou. L’Ajuntament de Castellnou, mitjançant dos decrets, priva d’efectes l’advertiment previ per a l’inici de l’expropiació i inadmet el full d’apreuament formulat per l’Ajuntament de Santpedor. El Consistori ha acordat seguir el procés d’expropiació davant dels òrgans competents. El dictamen es va aprovar amb 11 vots a favor per part d’ERC, Sumem x Santpedor i SEAM; i dues abstencions per part de la CUP.
El Ple de dimarts va aprovar amb 11 vots a favor per part d’ERC, SxS i SEAM i 2 vots en contra per part de la CUP, els reconeixements extrajudicials de crèdit pel Control, captura i retirada de coloms del nucli urbà durant el tercer trimestre de 2023 (1.306,80 €); pel control de la legionel.la com a extra de setembre de 2023 (1.925,35 €) i per la Gestió de residus de l’abocador i el buidat de contenidors de setembre 2023 (1.705,61).
La sessió plenària també va tractar els següents quatre dictàmens que es van aprovar per unanimitat.
D’una banda, es va aprovar el dictamen per deixar sense efecte l’adscripció dels serveis de recollida selectiva de paper i cartró, i formular encàrrec de gestió dels serveis al Consorci del Bages per la gestió de residus, amb aprovació del conveni que el regula. Es deixa sense efecte perquè l’Ajuntament ja havia assumit aquesta recollida selectiva des la posada en funcionament de la recollida de residus pel sistema “porta a porta”. El que s’ha aprovat de demanar al Consorci del Bages per a la Gestió de residus és la gestió i el transport fins a les plantes dels residus de paper, cartró i envasos i la gestió dels pagaments, així com les quantitats de l’activitat mensual de la recollida selectiva de Santpedor.
El segon dictamen aprovat per unanimitat era per a la modificació de la designació dels representants de la corporació al Consell Municipal d'Educació, amb la incorporació de la regidora de Joventut Roser Llobera Polo, i que ha quedat constituïda amb els següents representants: l’alcalde, Agustí Comas Guitó; la regidora d’educació, Mireia Vall Urbea; la regidora de Joventut, Roser Llobera Polo; i les regidores a l’oposició Aina Fernández Sandiumenge i Jasmina Font Sánchez. També es va aprovar l’acord de resolució d'expedient sancionador en matèria de tinença d'animals potencialment perillosos a un veí del poble, ja que el titular no ha presentat cap escrit d’al·legacions.
El Ple també va aprovar per unanimitat nomenar Agustí Comas Guitó, Alcalde de l’Ajuntament de Santpedor, com a representant dels ajuntaments accionistes diferents al de Manresa, al Consell d’Administració d’Aigües de Manresa SA en qualitat de vocal, en representació de tots els municipis que en formen part. Els diferents representants dels municipis van consensuar que la persona representant fos Agustí Comas Guitó pel període que resti del mandat corporatiu i és per això que es portava a Ple aquest dimarts.
L’equip de Govern va respondre preguntes de l’oposició pel que feia referència al punt de Control i fiscalització dels acords adoptats per la Junta de Govern Local i resolucions d'alcaldia, així com precs i preguntes.
Podeu tornar a veure el ple de dimarts a través de les videoactes:
https://actes.santpedor.cat/session/portadaPublica