Comença la implantació del nou Servei d’Atenció Domiciliària

Dijous, 3 d’octubre de 2013

L'Ajuntament de Santpedor ha iniciat la implantació del nou Servei d'Atenció Domiciliària (SAD) resultant del concurs públic que es va convocar a finals de la primavera passada amb l'objectiu d'externalitzar-lo parcialment. Aquest dimarts, coincidint amb la commemoració del Dia Internacional de la Gent Gran, responsables de CLECE Serveis Socials, l'empresa adjudicatària, i la regidora de Benestar, Fina Rodríguez, han iniciat la roda de visites als 16 usuaris que es beneficiaran de les noves prestacions del servei per informar-los de les noves prestacions de les quals gaudiran. CLECE va guanyar el concurs públic per un import de 25.584 euros anuals. La concessió preveu un termini inicial de 2 anys amb possibilitat de dues pròrrogues anuals més.

El SAD de l'ajuntament de Santpedor dóna cobertura actualment a un total de 36 usuaris, 16 dels quals rebran els serveis a través de les dues treballadores socials que la concessionària ha subcontractat amb l'objectiu de reforçar la franja amb més demanda: la de les 8 del matí a les 12 del migdia.
En total, seran quatre les treballadores familiars que s'encarregaran d'atendre els 36 usuaris que, a data del mes d'agost, es beneficiaven del servei.

Un salt endavant en qualitat
L'empresa que s'ha fet càrrec de l'atenció domiciliària incorpora un seguit de millores en la qualitat del servei, entre les quals destaquen la posada en marxa d'un número 900, d'informació gratuïta amb l'objectiu que els usuaris comuniquin directament a CLECE qualsevol incidència; i l'entrega d'un codi QR, que inclourà dades de l'usuari així com preferències o serveis concrets als quals la treballadora podrà accedir de forma directa i immediata. Aquesta innovació és molt útil en casos de cobertures temporals per treballadores que no siguin les habituals, ja que tindran informació detallada sobre particularitats de l'atenció que rep cada avi o àvia. Alhora, aquest codi serà una eina de control intern a partir de la qual es supervisarà el compliment dels horaris i els serveis previstos diàriament de manera que, en cas d'absència per una incidència, l'empresa podrà enviar una altra treballadora familiar.

Per assegurar la correcta implantació i utilització d'aquests nous elements tecnològics i de comunicació, l'ajuntament ha iniciat una campanya informativa que ha començat aquest dimarts i que té l'objectiu de facilitar els usuaris i usuàries l'adaptació a aquestes novetats. Durant aquest primer dia, la regidora de Benestar, Fina Rodríguez, ha acompanyat un responsable de l'empresa a les visites que s'han fet per entregar la tarja amb el número d'informació gratuït i el respectiu codi QR.

A banda d'aquestes millores tecnològiques, CLECE Serveis Socials augmentarà les hores de cobertura anual; prestarà serveis extraordinaris de treball familiar, com ara les neteges de xoc i serveis complementaris, com l'acompanyament o la realització de gestions que necessitin els usuaris i usuàries.

El SAD de l'ajuntament de Santpedor
El Servei d'Atenció Domiciliària de Santpedor havia funcionat tradicionalment amb dues treballadores familiars, contractades per l'ajuntament. Amb motiu de la jubilació d'una d'elles, el consistori es va plantejar la possibilitat d'externalitzar parcialment el servei amb l'objectiu d'ampliar-lo. El novembre passat, es va contractar l'empresa ONADA que, durant un període de 6 mesos, ha estat prestant provisionalment el servei, a l'espera de la convocatòria del concurs públic que finalment ha guanyat CLECE, que també s'hi va presentar.

Amb l'externalització que s'ha posat en marxa, les dues noves treballadores familiars sumaran, plegades, una dedicació de 30 hores setmanals més que, a banda de reforçar la franja horària dels matins, també permetrà atendre amb més agilitat i immediatesa les urgències i nous serveis esmentats anteriorment.

L'adjudicació a CLECE Serveis Socials es va venir motivada pel preu d'adjudicació, que era sensiblement més baix que el presentat per l'empresa ONADA, però, sobretot, per les millores tecnològiques i de comunicació que aporten la línia gratuïta d'informació i els codis QR.

Darrera actualització: 15.06.2017 | 17:24