Contactar
Idiomes
Català
Castellà
Anglès
Alemany
Francès
22.12.2024 | 16:57
Ajuntament de Santpedor
Cercar:
Ajuntament
Municipi
Serveis
Seu electrònica
Participació
Actualitat
Ajuntament
Salutació de l'Alcalde
Competències i funcions
Òrgans de govern i funcions
El ple
Junta de Govern Local
Acords de la JGL
Representació a altres entitats, organismes i serveis
Declaracions béns patrimonials regidors
Retribucions regidors
Estructura i organització
El consistori municipal
El Govern Local
Cartipàs municipal
Ordenances, reglaments, normativa i instruccions
Ordenances fiscals
Ordenances reguladores, reglaments i instruccions
Aprovacions inicials
Plans i programes
Pla Intern d’Igualtat de Gènere de l’Ajuntament de Santpedor
Pla Local d'Infància i Adolescència de Santpedor 2022-2026
Pla Local de Joventut 2023-2026
Pla Local de Joventut de Santpedor per al període 2018-2022
Govern obert i transparència
Equipaments municipals
Municipi
Com arribar-hi
Guia de carrers
Guia del municipi
Equipaments municipals
Empreses i polígons
Comerços
Entitats - Llistat
Emergències
Informació del municipi
Santpedor
Informació geogràfica
Història
El municipi en xifres
Llibres
Llibres Col·lecció Santpedor a l'abast
Altres llibres de Santpedor
Ficció: contes i novel·les que passen a Santpedor
Santpedorencs destacats
Turisme Santpedor
Festes de Santpedor
Fires de Santpedor
Adreces i telèfons
Oficines municipals
Serveis
Coordinació de l'àrea de Serveis a les persones
Atenció social i discapacitat
Persones nouvingudes
Persones grans i/o dependència
Prestacions socials de caràcter econòmic
Assessorament jurídic
Comunicació
Xarxes socials
Publicacions municipals
Identitat corporativa
Web Ajuntament
Cultura
Borsa d'artistes i talents de Santpedor
Educació
Esports
Fires i festes
Festes de Santpedor
Sant Antoni
Festa Major
Santa Anna
Fires de Santpedor
Dissabtes de plaça
Santpedor en flor
Fira de Sant Miquel
Gent Gran
Catàleg - Persones grans
Habitatge
Hisenda, Tresoreria i Tributs
Tràmits gestió tributària
Tràmits tresoreria
Igualtat Feminisme i LGTBI
Violència de gènere
Punt Lila Santpedor
Mobilitzacions per a la Igualtat
JugaBages
Infància
Infància i adolescència
El Món del Joc
Joventut
Lokal de la Vila
Medi ambient i Acció Climàtica
Oficina de Reciclatge
Porta a porta
Mobilitat - Via pública
Participació ciutadana
Seguretat Ciutadana i Policia local
Dependències
Tràmits administratius
Promoció econòmica
Fires de Santpedor
Servei Local d'Ocupació
Salut
Turisme
Visites guiades
Rutes de Santpedor
Cultura i Patrimoni
Natura
Urbanisme
Carta de colors
Mapa capacitat acústica
POUM
Memòria elaborada per l'arranjament de diversos camins rurals de titularitat pública del terme de Santpedor
Seu electrònica
Informació de la seu
e-NOTUM
e-TAULER
Factura electrònica
Com crear i enviar una Factura Electrònica?
Alta o modificació de dades del creditor
Finestreta Única Empresarial (FUE)
Perfil de contractant
Tràmits
Govern obert i transparència
Representa - registre electrònic d’apoderaments comú de l’AOC
Carpeta ciutadana
Validació de documents emesos
Participació
Participació ciutadana
L'opinió del ciutadà
Consultes públiques
Històric de Consultes públiques
Consells municipals
Consell Assessor d'Urbanisme i Medi Ambient
Consell d'Infants Municipal (CIM)
Consell Municipal de Comunicació
Pressupostos participatius
Actualitat
Notícies
Agenda
Publicacions municipals
Agenda cultural
Infoeleccions
L'informatiu
Revista d'or
Butlletí electrònic
Hemeroteca
Rss
Contacte premsa
home
Actualitat
Notícies
Agenda
Publicacions municipals
Butlletí electrònic
Hemeroteca
Rss
Contacte premsa
Notícies
Notícies
Agenda
Publicacions municipals
Butlletí electrònic
Hemeroteca
Rss
Contacte premsa
El ple de Santpedor aprova les obres de remodelació de la potabilitzadora valorades en 1,9 MEUR
Dilluns, 10 de febrer de 2014
Santpedor ha donat el vist i plau al projecte de remodelació de l’estació de tractament d’aigua potable que preveu l’execució, en tres fases diferents, d’uns treballs valorats en 1,9 milions d’euros. Els treballs formen part del conjunt d’inversions definidies en el contracte programa que l’Ajuntament de Santpedor té amb Aigües de Manresa, societat responsable de la gestió de la planta i la xarxa d’abastament d’aigua Santpedor-Castellnou. La sessió ordinària d’aquest mes de febrer també va donar curs a l’aprovació inicial de les noves ordnenaces de terrases i de convivencia ciutadana, així com al Pla Local de Joventut.
Les intervencions i actuacions de millora que s’han realitzat a la planta potabilitzadora des de la seva entrada en funcionament, l’any 1973, han estat constants al llarg dels seus 40 anys de vida però el creixement del consum d’aigua, motivant principalment per l’increment de població, i l’estat dels sistemes de tractament, que han quedat obsolets, feien necessària una actuació de remodelació integral que ara s’entomarà amb l’execució de la primera de les tres fases dels treballs. El projecte, que s’ha plantejat amb una previsió de creixement del 30% del consum d’aigua, suposarà una autonomía d’abastament a l’entorn dels 5 dies, en cas de necessitat.
Aquesta primera actuació, valorada en 791.139,11€, contempla l’execució d’una nova captació d’aigua de la Sèquia, la construcció d’un nou dipòsit d’aigua crua -aigua emmagatzemada per tractar- amb capacitat per a 3.000 metre cúbics i la connexió a la xarxa interna de l’ETAP. El dipòsit actual permet l’emmagatzematge de 500 metres cúbics d’aigua que es reparteix en tres línies de tractament que posteriorment es bombeja cap als dipòsits de distribució.
La segona fase correspon a la construcció d’un nou edifici per al bombeig i control, decantadors i per al tractament de l’aigua. L’actuació està valorada en 822.505,11€. La darrera fase consistirà en l’ampliació de la capacitat d’emmagatzematge d’aigua crua amb un altre dipòsit de 3.000 metres cúbics. La seva construcció asecendeix a 310.240,29 €.
Santpedor redactarà un pla d’habitatge per fomentar l’ocupació de pisos buits
El ple municipal va obrir-se amb la presentació d’una moció de la PAHC en la qual es demanava, principalment, la creació d’un pla d’habitatge amb l’objectiu de localitzar el parc d’habitatges desocupats i destinar-los a lloguer social. El portaveu de la plataforma a Santpedor, David Guix, va exposar davant del ple la necessitat de posar en marxa un programa d’inspecció per tal de detectar pisos buits i va instar l’ajuntament a “realizar els procediments administratius necessaris” per fomentar-ne la seva ocupació, incloent la imposició de sancions en els casos en què titulars de l’habitatge afectat –particulars, societats o entitats financeres- es neguessin a cedir-lo.
Des de l’equip de govern, l’alcaldessa Laura Vilagrà, es va comprometre a “fer els deures pendents” en el sentit de crear el pla d’habitatge ara que està en vigor el nou POUM i va recordar que “a aquest ajuntament no li ha tremolat la mà a l’hora de sancionar bancs per incompliments diversos del codi de consum”. En aquest sentit, Vilagrà va asegurar que “si detectem alguna praxi incorrecta en l’àrea de l’habitatge, també ho farem”. L’alcaldessa va posar de manifest l’existència “d’un diàleg i una relació fluïda amb les entitats financeres del poble que ens ha permès negociar lloguers socials en aquells casos de desnonament que se’ns han plantejat a Santpedor”.
La moció de la PAHC va comptar amb el suport unànim de tots els grups polítics els quals van reiterar l’obligació de defensar i lluitar pel compliment d’un dret constitucional.
Actualització de les ordenances de terrasses i de convivència ciutadana
El ple d’aquest dimarts també va donar llum verda a la nova ordenança de terrasses que s’ha actualitzat per tal d’adaptar a les circumstàncies actuals el reglament vigent des de l’any 2011. En la mateixa línia es va aprovar l’Ordenança Municipal de Convivència Ciutadana, modificada per última vegada l’any 2005. En aquesta ocasió, segons va explicar l’alcaldessa, Laura Vilagrà, el reglament incorpora, entre altres aspectes, les consideracions efectuades pel Síndic de Greuges en relació a l’establiment de mesures alternatives a les sancions econòmiques, principalment de tasques socials, en aquells casos en què els infractors siguin menors. Tots dos textos se sotmetran ara als 30 dies d’exposició pública durant els quals es prendran en consideració les al•legacions que es presentin.
L’ordenança de terrasses es va aprovar amb l’únic vot desfavorable de la regidora del PSC. Pel que fa a la de convivència ciutadana, el text va tirar endavant amb tots els vots favorables i l’abstenció socialista.
Compartir
Tweet
Darrera actualització: 15.06.2017 | 17:24