El Servei d’Ajuda a Domicili (SAD) de Santpedor inclourà una atenció personalitzada i cessió de material sense cost econòmic

Dimecres, 15 de gener de 2025
  • Es va aprovar per unanimitat la modificació inicial de l’ordenança fiscal número 22 reguladora de la taxa per la prestació del Servei d’Ajuda a Domicili (SAD) i altres serveis assistencials en el servei al Ple de gener, juntament amb tres dictàmens més.

Ahir s’aprovava per unanimitat al ple la modificació inicial de l’ordenança fiscal número 22 reguladora de la taxa per la prestació del Servei d’Ajuda a Domicili (SAD) i altres serveis assistencials. El Servei d’Ajuda a Domicili (SAD) és un servei de l’àrea de Drets Socials, encaminat a promoure i mantenir l'autonomia personal de gent gran i/o depenent, fomentant hàbits i adquirint habilitats bàsiques pel desenvolupament personal en el domicili i en la seva relació amb l’entorn.

La modificació inicial de l’ordenança incorpora el servei de relació amb l’entorn dins del Servei d’Ajuda a Domicili i, per tant, implica la gratuïtat del servei i poder augmentar l’atenció personal a les persones en el seu domicili. S’hi engloba, entre altres, l’acompanyament, la facilitació de gestions com anar al metge, a la farmàcia o fer petites compres; així com exercicis de memòria o de relació espai-temps per reforçar l’estimulació cognitiva.

S’inclou en la modificació la cessió de material que serà gratuïta i temporal, i fa referència al comandament activació semàfor per persones amb discapacitat visual, degudament acreditada i la cessió de material gratuïta i temporal pels casos del Servei d'Ajuda a Domicili municipal.

A la proposta de modificació també s’ha tingut en compte la regulació d’un servei de neteja de xoc per a casos excepcionals dins del servei del SAD amb un cost de 17,72 euros l’hora.

 

ALTRES TEMES DEL PLE

El Ple ordinari de gener va tractar tres dictàmens més en una sessió que va durar gairebé dues hores i mitja.

L’Ajuntament de Santpedor ha aprovat adherir-se al Sistema per a l’Optimització de la Compra Pública Local (SOCPL) de la Diputació de Barcelona a fi de poder formalitzar, amb posterioritat, l’adhesió específica a les contractacions que el SOCPL aprovi.

La Diputació presta un servei de contractació centralitzada als municipis amb població inferior a 20.000 habitants, així com l'assistència i la cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis. El principal benefici d’adherir-se al SOCPL és una contractació més àgil i eficient.

L’adhesió va prosperar amb 11 vots a favor per part d’ERC, SxS i SEAM i 2 vots en contra per part de la CUP.

A la sessió d’ahir també es va aprovar deixar sense efecte l’acord del plenari del 12 de setembre de 2023 de la modificació de la dedicació i retribucions dels càrrecs electes. Des de l’1 de gener de 2025, la regidora de salut i educació Mireia Vall Urbea passarà a percebre les retribucions fixades pel règim de dedicació parcial (25%), un cop ha cessat del seu càrrec com a directora general de Serveis Socials de la Generalitat de Catalunya, fet pel qual havia renunciat al seu sou de regidora. El dictamen es va aprovar amb els vots favor d’ERC i SxS i les abstencions del SEAM i la CUP.

El Ple va aprovar per unanimitat el dictamen de la declaració d’obra d’especial interès pel reconeixement de bonificació de l’Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres pels treballs d’adaptació de la cuina de l’escola pública Riu d’Or, per tal que pugui ser aplicada la bonificació del 70% en la quota de l’impost tal com s’estableix a l’ordenança fiscal.

L’equip de Govern es va sotmetre al control i fiscalització dels acords adoptats per la Junta de Govern Local i Resolucions d’Alcaldia i va respondre precs i preguntes per escrit del SEAM i d'altres en veu alta que van formular els regidors i regidores de l’oposició del SEAM i de la CUP.

Podeu tornar a veure la videoacta del Ple un cop s’actualitzi la plataforma: https://actes.santpedor.cat/session/portadaPublica.

Darrera actualització: 17.01.2025 | 09:41