L’Ajuntament de Santpedor, a través del Servei d’Atenció al Domicili, va atendre l’any 2021 un total de 76 persones del municipi amb l’objectiu de millorar la seva qualitat de vida i potenciant la seva autonomia personal perquè puguin viure en el seu entorn proper el màxim de temps possible.
En concret, durant l’any 2021 es van destinar 6.088 hores als serveis d’atenció personal, auxiliar de la llar i d’acompanyament, gairebé el doble que fa 10 anys. Si mirem les dades, és un servei que ha crescut en nombre de persones ateses i també en hores de dedicació.
Es tracta d’un servei adaptat a les necessitats personals amb l’objectiu principal de promoure una millor qualitat de vida de les persones usuàries, potenciant la seva autonomia personal i unes condicions adients de convivència en el seu propi entorn familiar i sociocomunitari. El servei es realitza a la llar de persones o famílies que es troben, per motius físics, socials i/o de dependència, en situacions de mancança d'autonomia temporal o permanent per poder realitzar les tasques habituals de la vida quotidiana. De fet, durant la pandèmia va ser un servei que es va seguir prestant amb més sentit que mai sobretot per aquelles persones que vivien soles.
El perfil de persones que pot sol·licitar aquest servei són veïns i veïnes empadronades al municipi que presentin dependència i/o situacions de fragilitat, amb discapacitat i/o dificultats d’autonomia i mobilitat o persones amb necessitats assistencials. Per a tramitar el Servei d’Atenció al Domicili cal acudir presencialment a l’OAC (Serveis Socials), a la planta baixa de l’Ajuntament, en horari d’atenció de dilluns a divendres de 9 a 14h i dijous de 17 a 19h.