Santpedor ha tancat el primer trimestre del 2018 amb un total de 123 persones al servei local de teleassistència, gairebé el 100% d’aparells disponibles per les característiques del poble
El Servei Local de Teleassistència és un servei d'atenció domiciliària que facilita l’autonomia de les persones, millora la seguretat a la llar i proporciona tranquil·litat en el seu entorn familiar. El servei permet comunicar-se les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any amb un equip de professionals perquè en cas de necessitat, caiguda i/o emergència pugui oferir l’ajuda necessària en cada moment.
Aquest és un servei que ha crescut a Santpedor en els darrers anys i que s’ofereix a través de la Diputació de Barcelona.
El Servei Local de Teleassistència funciona mitjançant un terminal instal·lat al domicili de la persona connectat a una central d’atenció telefònica i un penjoll que permet moure’s lliurament pel domicili. Es complementa amb serveis com les Unitats Mòbils, els dispositius de seguretat o el reforç en el seguiment de les persones més fràgils.
La regidora d’Acció Social, Laura Tarradellas explica que una de les línies de treballa és promoure l’autonomia personal de les persones grans i amb discapacitat i atendre situacions de dependència, vetllar pel seu benestar i evitar maltractaments a les persones grans, a través d’aplicar polítiques publiques d’atenció domiciliària. Així, a més a més del Servei Local de Teleassistència també trobem el Servei d’Ajut a Domicili, el Servei d’Auxiliar de la Llar, el Servei de relació amb l’entorn i el Servei d’arranjaments d’habitatges, perquè així, qui ho desitgi, tingui la possibilitat de viure el màxim temps possible i amb la millor qualitat en el seu domicili.
Aquest és el cas de l’Anita que des de fa temps disposa d’un d’aquests aparells. El seu fill viu a la mateixa casa, però en un pis a sobre d’ella i a l’Anita li agrada continuar vivint sola al seu pis i ens explica que al cap d’un mes de tenir la teleassistència va haver-la de fer per una caiguda al domicili i va demanar assistència en clicar el botó vermell que portava penjat del coll. “Sort en vaig tenir, de seguida em van parlar per l’altaveu que em van instal·lar a casa. Em van demanar si estava bé i van trucar al meu fill perquè vingués”. En aquest cas, l’Anita també gaudeix del Servei d’Ajut a Domicili i també ha gaudit del Servei d’Arranjaments d’habitatges per a les persones grans que té com a finalitat garantir les condicions d'accessibilitat, seguretat, higiene i habitabilitat, i d’eficiència energètica mínimes, mitjançant la realització de reformes bàsiques i la instal·lació d’ajudes tècniques a l’habitatge de les persones grans per tal d’incrementar l'autonomia i la qualitat de vida de les persones beneficiàries en els seus domicilis.