Prop d’un miler de persones s’han donat cita a la primera edició de la fira Santpedor en flor que s’ha celebrat avui al barri antic de Santpedor. Hi havia dues propostes amb un límit de capacitat que han sobrepassat totes les previsions. Per un costat el dinar floral amb un menú degustació on la flor era la gran protagonista que va exhaurir ahir la tarda la capacitat. I per l’altra la visita al projecte que ha aconseguit el suport popular dels pressupostos participatius: el projecte de millora de la font medieval de les escales, la més antiga del poble i que, avui excepcionalment es podia fer una visita guiada per aquesta font soterrada al barri antic.
Durant tot el dia hi ha hagut activitat a les principals places del barri antic del municipi i una munió de gent ha passejat per totes les propostes. A la plaça Gran, al matí s’hi ha fet un mercat de la flor, el planter i la llavor i hi havia un punt d’informació municipal. Els paradistes han venut bona part de les flors que havien portat a plaça. De cara a futures edicions, l’organització es proposa que el mercat s’allargui tot el dia per la bona acollida que ha tingut. Un altre dels èxits de la jornada ha estat la participació del Santpedor Art i Creació, una entitat del poble que s’ha abocat en la decoració dels espais del poble amb ornamentació floral sorprenent i atractiva. A la plaça de la font han agafat l’aigua com a protagonista i paraigües amb flors, mentre que a la plaça de l’església han jugat amb espais tancats que han cedit a l’església i veïns del poble per poder posar mòbils amb jocs de llum i colors mentre a la plaça han fet un muntatge amb flors que conjugava perfectament amb l’exposició de cinc joves artistes manresanes que exhibien joieria floral contemporània en flors gegants que feien d’aparadors.
Els visitants han vist sorpresos com tot el comerç del barri antic, prop d’una vintena d’establiment s’han unit a la proposta guarnint els aparadors i fins i tot el forn de pa de la plaça Gran ha fet pans de pagès en forma de flor que ha esgotat a mig matí.
La degustació de vins i cerveses locals amb sabors florals i fruiters han estat un dels reclams que l’hora de l’aperitiu més ha agraït el visitant i l’antic Mercat del Born ha quedat col·lapsat entre les 12 del migdia i les 2 i altre cop a mitja tarda.
Aquesta és la primera activitat que organitza Santpedor des que el mes de març va ser acceptat com a primer municipi del Bages a formar part de les Viles Florides de Catalunya. L’Ajuntament i els edificis municipals s’han abocat en aquest projecte i avui ja lluïen guarnits amb grans jardineres que ja quedaran permanentment a les places del barri antic de Santpedor. L’alcalde de Santpedor, Xavier Codina, assegura que “la resposta de la gent de Santpedor a aquesta fira ens deixa un gran regust i volem afrontar nous reptes per fer del nostre poble un municipi amb molta activitat, on hi passen coses, on es fa molta vida”. El proper objectiu serà aquest proper mes de juny quan s’organitzarà un concurs de balcons entre els veïns del barri antic. Avui alguns balcons que fins ara es presentaven nus, ja lluïen testos amb flors de tots colors preparant-se per a aquest concurs.
Visiteu el facebook de l'Ajuntament per veure un recull de fotos. Moltes gràcies a tots els participants.