El passat 2 de setembre l’Ajuntament va adreçar-se als veïns i veïnes de Santpedor, per tal d’oferir-los la possibilitat de coordinar les al.legacions al Pla Director Urbanístic aeroportuari de l’aeròdrom de Sant Fruitós de Bages. La voluntat de l’Ajuntament era i és la de copsar el sentir dels veïns i veïnes i poder recollir les seves manifestacions en un document conjunt.
El Pla Director urbanístic es va aprovar el dia 28 d’agost de 2015 i el termini per formular-hi al.legacions és de 45 dies des de la publicació al diari oficial. Per això l’Ajuntament va fixar el termini de 30 de setembre per poder recollir les propostes, queixes o suggeriments a incloure en el document a presentar. No obstant això, a data d’avui encara no s’ha publicat l’acord i no ha començat a comptar el termini oficial raó per la qual se seguiran acceptant tots els escrits que es presentin a l’Ajuntament.
L’alcalde, Xavier Codina, ha volgut deixar clar que “com a Ajuntament, no ens oposem a cap activitat legítima que suposi un desenvolupament econòmic o empresarial, però ens preocupa enormement la incidència que puguin tenir les activitats sobre el nivell sonor i la qualitat de vida dels santpedorencs i santpedorenques”.
Durant la sessió de la Comissió Paritària de seguiment de l’aeròdrom, celebrada el dia 28 de juliol, el Regidor d’Urbanisme i Medi Ambient, Josep Illa, va traslladar als assistents, i en especial al promotor de les activitats i al consistori santfruitosenc, la preocupació de l’ajuntament de Santpedor pel funcionament actual i futur de l’aeròdrom i per les molèsties que les activitats en funcionament tenien en la població.
A l’espera que es publiqui el Pla Director Urbanístic aeroportuari de l’aeròdrom de Sant Fruitós de Bages aprovat inicialment, que el document sigui consultable per totes les persones interessades i que s’iniciï formalment el termini per presentar al·legacions, explica Illa, “l’Ajuntament de Santpedor seguirà recollint les opinions que els veïns i veïnes vulguin manifestar per tal d’incloure-les en el document que l’Ajuntament presenti davant de les administracions competents”.