L’Ajuntament ha iniciat les actuacions de millora de l’accessibilitat i la seguretat a quatre vivendes del municipi habitades per persones grans amb dificultats de mobilitat. Les obres, que van començar durant el mes de juliol, es desenvolupen en el marc del projecte ‘Serveis Socials Més A Prop’, que promou la Diputació de Barcelona, amb l’objectiu de detectar problemà tiques personals o de salut que requereixin una intervenció directa dels serveis socials municipals. De moment, ja s’han finalitzat dues de les quatre actuacions previstes.
Â
Una de les possibilitats que permetia el projecte era acollir-se al finançament per a obres d’adequació i de millora de l’accessibilitat que, en el cas de Santpedor, s’ha concretat amb actuacions en quatre domicilis consistents en la substitució de les banyeres per plats de dutxa amb barres de seguretat i cadires adaptades per a persones amb mobilitat reduïda. El cost total de les actuacions ascendeix a 3.600 euros, el 80% dels quals es financen a través del programa d’arranjament d’habitatges per a persones grans de la Diputació de Barcelona.
Les actuacions són fruit de la implementació del programa ‘Els serveis socials més a pop’, que es va posar en marxa el mes de març del 2014, a partir del qual s’han realitzat un total de 269 entrevistes personalitzades al grup de població de més de 80 anys amb l’objectiu de detectar possibles problemà tiques socials i de salut en aquest col·lectiu. Les conclusions finals del treball confirmen que no existeixen problemà tiques personals o de salut que requereixin una intervenció directa dels serveis socials municipals. Sà es van detectar, en canvi, problemes en matèria d’accessibilitat que s’han traduït en el conjunt de petites reformes bà siques que s’estan portant a terme als habitatges per tal de millorar les condicions de seguretat, higiene i habitabilitat mÃnimes que es traduiran en un increment de l’autonomia i la qualitat de vida de les persones beneficià ries.
Projecte ‘Serveis Socials Més a Prop’
Els objectius d'aquest projecte són: detectar situacions de risc o vulnerabilitat; informar en el domicili sobre l'oferta de prestacions, serveis i entitats socials de la població, realitzar petites gestions administratives relacionades amb els serveis socials i afavorir la planificació de noves polÃtiques socials, coneixent la realitat de les persones grans de la població.