Més de 150 mestres, educadors i professionals dels centres d'ensenyament de Santpedor i Castellnou de Bages han participat a la trobada d'inici de curs que ha tingut lloc aquest divendres a l'auditori del Convent de Sant Francesc. L'acte, que ha comptat amb la presència de l'alcaldessa, Laura Vilagrà , ha consistit en una conferència sobre mindfulness a cà rrec de la directora del post grau oficial en Neurociència i Intel•ligències Múltiples de la Univesitat de Vic, Koncha Pinós-Pey.
Aquesta primera conferència és la que obre el Pla de formació de 20 hores destinat als professionals dels centres públics públics i privats de la zona educativa de Santpedor-Castellnou durant el qual es compta amb la participación de diferents experts que porten a terme xerrades i activitats a l'entorn de l'eix temà tic triat i que, enguany, és el mindfullness. Els centres adopten posteriorment les conclusions d'aquest treball per tal d'aconseguir una millora dels respectius programes pedagògics a partir d'una acció coordinada dins l'à rea escolar.
L'alcaldessa, Laura Vilagrà , ha estat l'encarregada de pronunciar les paraules de benvinguda prèvies a la conferència, durant les quals ha agraït la tasca desenvolupada pels professionals de l'educació 'tasca que es tradueix en la qualitat d'una oferta educativa de la qual en podem estar satisfets'. Vilagrà ha animat els assistents a 'fer una nova mirada a la pedagogia' i a 'analitzar la feina del dia a dia des d'una altra consciència' que avui ha aportat la confereciant.
Koncha Pinós-Pey. ha explicat els avenços en la investigació de la neuroeducació basada en la neuroplasticitat (la capacitat de modificació del cervell i la ment, ja sigui de forma consicent o inconscient) i ha posat de manifest la utilitat en l'educació del mindfullness (psicoterà pia que busca l'atenció plena a partir de la vivència del present i l'acceptació sense prejudicis). Koncha Pinós-Pey ha posat damunt la taula els arguments per desvetllar entre els assistents la seva utilitat en l'educació emocional, l'atenció dels infants i la millora del rendiment acadèmic dels alumnes.
Koncha Pinós-Pey ha explicat conceptes com la neuroplasticitat del cervell, l'epigenètica i la teoria de les intel•ligències múltiples concepte, aquest darrer, a l'entorn del qual s'hauria de sustentar el sistema educatiu amb l'objectiu de permetre que l'infant pugui demostrar les seves capacitats. L'experta ha advertit que l'escola només treballa i avalua els alumnes la intel•ligència logicomatemà tica i la verbal i que "aquestes són només dues de les 64 intel•ligències que existeixen". Pinós-Pey ha insistit en el fet que "una persona és intel•ligent si li han deixat demostrar-ho" i ha advertit que "quan una persona no té la possibilitat que avaluïn les seves capacitats, esdevé una intel•ligència frustrada que té com a conseqüència la pèrdua d'un tal•lent que la societat no es pot permetre".
Â
Santpedor posa a punt les instal•lacions educatives per a l'arrencada del cursAquesta semana han finalitzat els treballs de millora i adequació de les instal•lacions educatives, concretament a l'escola La Serreta i a l'IES d'Auro on aquests dies els operaris realitzaven les últimes tasques d'instal•lació dels mòduls provisionals que s'han incorporat als dos centres: un a la Serreta i un altre a l'institut. Les cargoleres van arribar aquest dimarts, a la Serreta, i dijous d'aquesta semana, en el cas del centre de secundà ria.
En el cas de La Serreta, es posa el punt i final al projecte d'ampliació del centre que aquest curs ja tindrà alumnes escolaritzats en tots els cursos del cicle de primà ria. El passat mes de juliol, l'ajuntament va aprobar el conveni d'arrendament en virutut del qual el centre ha pogut ampliar l'espai disponible sense que aquest hagués de modificar usos ni distribució d'espais, especialment a l'exterior.