Santpedor obrirà expedient a Iberdrola per incomplir diferents punt de codi de consum

Divendres, 1 de febrer de 2013

 

El passat 29 de gener a la tarda la policia local de Santpedor, va inspeccionar l’empresa de serveis a domicili PRODEGSA, en matèria de consum, degut a les queixes rebudes últimament en relació a com desenvolupa les seves activitats. Un cop realitzada la inspecció es va poder comprovar que la mencionada empresa oferia contractes de serveis bàsics de l’empresa Iberdrola a domicili, i que el contractes que presentava als clients no complien amb la normativa en matèria de consum. Per aquest motiu aquesta policia ha sol·licitat l’obertura d’un procediment sancionador a Iberdrola, per no complir amb el requisits previstos per la llei.

 

Les irregularitats detectades per aquest policia son les següents:

 

- El contracte no disposa d’una adreça física al territori Català. (art.252.4.4. Codi de consum de Catalunya). En el momento que el servei es presta a domicili, l’empresa te l’obligació de fer constar una adreça física dins del territori català.

 

- En cap lloc del contracte no figura on es poden adreçar les queixes en relació al servei.  ( art.252.4.3 del codi de Consum de Catalunya).

 

- En el  contracte no figura la informació de com donar de baixa el servei, un cop han passat  els set (7) dies que hi ha per adherir-se al dret del desistiment. (art.252.5.2. Codi de Consum de Catalunya).

 

-No es disposen de contractes amb les dues llegües oficials, només es presentava el contracte en castellà.

 

Per aquest motiu s’incoarà el procediment sancionador per una falta lleu i una de greu al codi de consum.

 

L’Ajuntament de Santpedor  vol treballar per defensar als consumidors de les males pràctiques i poc ètiques que s’estan desenvolupant en l’àmbit del consum, iniciant inspeccions per garantir aquests drets del veïns de Santpedor, ja que són habituals les males practiques en aquests àmbits.

Darrera actualització: 15.06.2017 | 17:23