La regidoria de Turisme organitza una nova passejada pels voltants de La Guinarda pel pròxim dissabte 1 de juny, per conèixer l’única vinya que hi ha actualment al terme de Santpedor.
Es tracta d’un recorregut d’uns 5 km fins al racó de la Costa de la Vila on hi ha plantats els ceps joves del projecte la Guinarda. A continuació, la caminada seguirà pel bosc per observar diferents exemples de barraques i murs de pedra seca i conèixer la diversitat vegetal sorgida en un indret on fins fa poc més d’un segle hi havia hagut vinya. La Passejada anirà a càrrec d’Enric Claret, Jaume Illa i Mireia Vila i inclou una copa de vi.
Se sortirà de l’aparcament del cementiri a les 10 del matí i tindrà una durada d’unes quatre hores. La visita té un cost de 5 € i les entrades es poden comprar a través del web de Fira ViBa.
La visita no és accessible per a persones amb mobilitat reduïda.
La Fira del Vi del Bages arriba aquest any a la setena edició amb la voluntat de consolidar-se i créixer per continuar la tasca de difusió de la cultura del vi de la comarca i dinamitzar-la. La fira, que se celebrarà del 25 de maig al 3 de juny a diversos espais de Manresa i el Bages, comptarà amb una àmplia i variada programació que inclourà la Nit de Picapolls i la Fira ViBa com a motors de l’esdeveniment, i amb una quarantena d’activitats paral·leles relacionades amb el vi que es duran a terme al llarg de deu dies. Aquest any, la Fira ViBa reforçarà la programació artística amb espectacles de primer nivell.
Podeu consultar més informació al seu web: https://btiquets.com/event/visites-guiades-al-patrimoni-de-la-ruta-del-vi-viba-2024