L'Ajuntament de Santpedor ha posat en marxa un pla d'actuació destinat a millorar els parà metres d'accessibilitat dels passos de vianants del nucli urbà . Des que va començar l'any, la regidoria de Via Pública ja ha realitzat intervencions en 10 punts diferents amb treballs que han consistit en l'ampliació i millora de les voreres, l'establiment de paviment únic o l'eliminació del desnivell amb el ferm de la carretera en funció de l'actuació que recomana el Pla Local de Seguretat Vià ria.
L'ajuntament de Santpedor va rebre l'octubre passat el Pla local de seguretat vià ria que va redactar el Servei Català de Trà nsit amb les lÃnies estratègiques a desenvolupar durant els propers 3 anys per tal d'assolir els objectius generals de seguretat vià ria, d'acord amb les polÃtiques de seguretat vià ria de la Unió Europea, per al perÃode 2011-2020. Aquest full de ruta fa una diagnosi prèvia de la situació i emet una sèrie de recomanacions, a mode de full de ruta, que tenen l'objectiu fonamental de reduir en un 20 el nombre d'accidents amb vÃctimes l'any 2017 respecte l'accidentalitat registrada l'any 2012.
La regidoria de Via Pública ha iniciat el procés d'implementació del conjunt de recomanacions emeses dins l'à mbit de l'accessibilitat amb el pla d'adaptació de passos de vianants. Les actuacions que s'aniran desenvolupant durant aquest 2014 tenen l'objectiu de resoldre les disfuncions d'accessibilitat més comunes, com ara, millorar la ubicació dels passos de vianants bo i acostant-los a les interseccions; establir guals reglamentaris; establir orelles als passos de vianants amb aparcament al costat per tal d'evitar la presència de vehicles mal estacionats sobre el pas que n'impedeixin l'ús; establir voreres allà on no n'hi hagi; eixamplar i millorar les voreres existents o, alternativament, establir paviment únic amb prioritat per als vianants; reubicar senyalització i mobiliari urbà que dificulti el pas per les voreres i substituir o complementar escales amb rampes.
El pla permet desenvolupar una planificació pròpia en el marc del Pla d'Accessibilitat Municipal que es va redactar l'any 1999, amb accions adaptades a la capacitat de despesa de la corporació. El conjunt d'intervencions que s'han realitzat fins ara han anat a cà rrec del pressupost municipal i dels operaris de la brigada.